Voor wie van koken en bakken houdt.

Voor wie van koken en bakken houdt.
Roemeense recepten in het Nederlands een groep op facebook

maandag 28 november 2016

Breigaren

Toen het kouder zou worden dacht ik weet je wat ik ga een Barret voor mezelf breien . Mutsen vind ik niet zo geslaagd, schijnt dat ik al baby er al een hekel aan had . Dus het boekje erbij gezocht en een patroon uitgekozen .
Ik heb er al eerder één gemaakt en weet dus dat de patronen goed en duidelijk zijn. Maar het garen dat ik in huis heb is gemeleerde sokkenwol , want sokken breien doe ik ook . Dus was de vraag , waar is een brei winkel of in ieder geval waar kan ik breigaren kopen . Ik ben dus op internet gaan zoeken en online winkels zijn er genoeg maar eigenlijk wilde ik gewoon het in de winkel kopen . En na een paar winkelcentrums afgelopen te hebben dacht ik ineens volgens mij hadden ze in Ziridava een groot warenhuis met allerlei winkels iets. Dus daar op een maandagmorgen naar toe en inderdaad daar is een soort winkel waar ze breigaren verkopen . Maar dan niet de kleur die in het boekje staat maar ach dat is geen probleem dan gaan we zelf wel aan het combineren . Naast breigaren verkopen ze ook andere dingen als band in diverse breedte van de Roemeense vlag, naaimachine garen etc. Dus altijd goed om te weten . Verder zag ik terwijl ik daar liep dat er weer andere winkels waren gekomen .


3 opmerkingen:

  1. Steeds vind je dan weer nieuwe dingen. Ik kom erachter dat hier ook bijna alles is, maar soms op heel andere plaatsen dan ik zou denken en waar ik dus ook zo 123 niet kijk. De geweldig uitgebreide stoffen- en garenwinkel zit in een winkel waarvan ik dacht dat het een meubelwinkel was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk he dat soort verrassingen , zo heb je heir winkels van de Jumbo keten . Wat in NL een supermarkt is , is hier een winkel met speelgoed, en van alles en nog wat.

      Verwijderen
  2. Leuk dat je toch iets gevonden hebt. Via internet is makkelijk, maar in de winkel lopen en kopen zóveel leuker.

    BeantwoordenVerwijderen