Voor wie van koken en bakken houdt.

Voor wie van koken en bakken houdt.
Roemeense recepten in het Nederlands een groep op facebook

maandag 10 augustus 2015

Dr Oetker producten



Toen wij vroeger thuis klein waren had mijn moeder heel soms producten van Dr oetker , en zag ik bij een tante een bak boekje ervan . Ik denk zo dat dit merk voor vele heel bekend is . In de loop der jaren zag je steeds meer producten komen van taartmix tot pizza. Nu ontdekte ik op een gegeven moment onderweg in Duitsland al andere producten dan in Nederland en ook in Hongarije zag ik weer andere dingen . Hartstikke leuk winkelen in een ander land. Ook in Roemenié kennen ze Dr Oetker en dan ook andere producten dan in Nederland maar ook de zelfde producten alleen in een andere verpakking. Ik nam in het verleden soms ook dingen mee naar Nederland zoals de creme om een taartvulling mee te maken of mee te garneren zoals op bovenstaande foto. Maar ze kennen hier ook zakje ijspoeder waar je alleen maar melk bij hoeft te doen en ijs kan maken in ijsmachine of de vriezer. Ook kennen ze zakjes met poeder om zelf milkshake te maken , momenteel word het verkocht in een kadopakket met meerdere smaken en een shaker erbij. Onze dochter had dit gekocht voor een huisgenoot. Hieronder een paar foto's van wat producten die je hier kan kopen.

Zakjes om zelf jam te maken zoals ze in Nederland gelei suiker kennen in diverse soorten van zoet
O.a allerlei soortev van pudding , maar ook vanillesuiker en bak essence

Wat we in Nederland klop vast noemen ( slagroom vervanger waar melk bij moet ) heet hier spuma en wordt heel veel gebruikt ook in de taartenwinkels. De smaak ik heel aangenaam .
In heel veel landen zie je Oetker al is soms de verpakking anders en uiteraard ook de tekst erop :) Al merk je hier wel in de winkels bij de bak producten dat veel huisvrouwen hier nog veel zelf bakken en koken . Al zijn er natuurlijk altijd dingen die je hier niet ziet zoals koekkruiden , maar die zijn van een ander merk en nemen we dan gewoon zelf mee als we een keer in Nederland zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten