Voor wie van koken en bakken houdt.

Voor wie van koken en bakken houdt.
Roemeense recepten in het Nederlands een groep op facebook

vrijdag 31 juli 2015

Even naar Nederland

Onze dochter die in Nederland in een woongroep woont is de hele maand Augustus bij ons voor vakantie. Dus al vroeg genoeg tickets geboekt en een auto gereserveerd. De mannen brachten mij do. 29 juli j.l  mij naar het vliegveld van Boedapest en daar vandaan vlieg ik naar Eindhoven en samen komen we 2/8 j.l weer terug. Eind augustus brengen we haar samen weer terug . Via skype hebben we dagelijks contact , wat is dat toch heerlijk tegenwoordig met al die techniek. Wij zeggen weleens als je vroeger ging emigreren dan zag je elkaar vaak nooit meer , je had alleen brief contact als dat mogelijk was . Het vliegen van Boedapest naar Eindhoven met Wizzair is ongeveer 2 uur dus weinig. je kan uiteraard ook met andere maatschappijen vliegen maar hun hadden een aanbieding. We moeten gewoon per keer kijken wie een leuke prijs heeft voor als we gaan vliegen . In het najaar zullen we nog een keer met de auto gaan om nog wat dingetjes mee te nemen naar Roemenië. Terwijl ik in Nederland bent overnacht ik bij een vriendin en zal ook ons peter-kind met een bezoekje vereren. Voor haar heb ik onlangs hele leuke klompjes voor in huis of buiten gekocht.
De schoenmaat heb ik gegokt , ze blijkt 31 te hebben en dit is 32/33 dus ze heeft er even plezier van . Ze is gek op disneyprincessen en roze dus zal helemaal blij zijn met haar roze klompjes. Verder ha dik de navigatie mee want hoe gek het ook klinkt ik weet me zonder ook wel te redden maar het is toch wel erg handig . De koffer zal terug ook wel gevuld zijn met dingen als Mam neem je stroopwafels mee , ze kennen hier bij de Lidl en Kaufland een soort van die ze karamelwafels noemen , maar het is toch anders dan een stroopwafel. En zaterdag als ik onze dochter ophaal van haar woonadres wordt een gezellig moeder/dochter dagje .

1 opmerking: