Voor wie van koken en bakken houdt.

Voor wie van koken en bakken houdt.
Roemeense recepten in het Nederlands een groep op facebook

maandag 12 september 2016

Hollandse snacks

Wie kent niet dit plaatje uit de snackbar ? Nou een snackbar heb ik hier in al die jaren nog nooit gezien. En missen doen we niet want de snackbar was bij ons iets extra's. In Nederland haalde we soms een kroketje op brood of bakte ik ze zelf af . Patat kennen ze hier wel maar kan je prima zelf maken en is nog veel lekkerder ook. Op facebook ontdekte ik deze groep snack recepten .
Gewoon leuk om te lezen en soms gebruik ik een recept ervan of kan je elkaar helpen met een recept. Zo heb ik onlangs aan de mannen hier in huis mijn belofte ingelost om zelf kroketten te maken , had dit ooit eens op school gedaan . En daarna misschien nog eens een keer . Maar door de duidelijke uitleg en recepten heb ik de '' stoute'' schoenen aan getrokken en ben het gaan proberen . Nu wordt er in de recepten gesproken over bv runder schenken of runder soepvlees en mergpijp. En aangezien er hier veel varkensvlees wordt gegeten door de bevolking was het even zoeken om rundvlees te vinden .Maar gevonden in de vorm van een soort poulet dat er mooi uitzag. En zo dus kroketten gemaakt en de ene dag bouillon getrokken en de ragout een nacht in de koelkast en de volgende dag kroketten gemaakt. Een leuk werk en sommige zullen zeggen arbeidsintensief maar ach terwijl de bouillon op stond kon ik andere dingen doen :). Het recept heb ik in mijn recepten schrift gezet voor een volgende keer. Zo wordt je steeds creatiever in de keuken en hoeven we geen diep gevoren kroketten mee te nemen in het vliegtuig zoals iemand als tip gaf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten