Voor wie van koken en bakken houdt.

Voor wie van koken en bakken houdt.
Roemeense recepten in het Nederlands een groep op facebook

maandag 27 juni 2016

Horren en muggen .




Zoals je in Nederland bijna overal horren ziet in alle soorten en maten, zie je hier dat niet.Wel als je een nieuwe kunststof deur koopt dat er dan vaak 1 bij gekocht kan worden . Of dat je er zelf één maakt en horrengaas aan de meter koopt. Maar wat je veel vaker ziet is gewoon een stuk vitrage wat voor een deur gehangen wordt om zo de muggen en vliegen buiten te houden en voor het raam wordt het gewoon gespannen met een stel punaises of een hoofdje boven en onder met elastiek wat dan aan een spijkertje vast zit. Ook ik heb voor de deuren een stuk vitrage hangen want de hele tijd die lastige beesten om je heen is super irritant. Ook de overbekende vliegenstrips zie je hier hangen .

Het zijn ondingen eerlijk gezegd maar het werkt wel. We hebben geen water in de buurt ( want dat hoorde ik als kind altijd als je water in de buurt heb dan heb je vliegen) dus waar ze vandaan komen ?????? Bij ons bed hebben we een speciaal lampje dat de vliegen weghoudt en op veel telefoons zit een app die je kan downloaden die een geluid afgeeft dat voor ons niet hoorbaar is maar muggen weg houdt.Mijn ervaring is dat dit werkt.

4 opmerkingen:

  1. Zijn er veel boeren en/of rommelige erven in de buurt? Dan staat daar vast wel een open tobbe of ander vat met water en daar leggen muggen ook hun eitjes in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er zijn inderdaad rommelige erven in de buurt en bakken met water voor kippen , varkens en honden .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhh ik ga hem ook proberen :) , ik hoop dat het helpt ik ben de enigste in ons gezin die geprikt wordt maar het irritante gezoem vindt ik eigenlijk nog erger xxx

    BeantwoordenVerwijderen