Voor wie van koken en bakken houdt.

Voor wie van koken en bakken houdt.
Roemeense recepten in het Nederlands een groep op facebook

zondag 17 januari 2016

Druk en weer thuis.

Onze dochter hebben we de week voor de kerst opgehaald om de feestdagen bij ons door te brengen. Afgelopen week hebben we haar terug gebracht , omdat ze half januari jarig is zijn we langer gebleven om haar verjaardag met haar en haar visite vieren. Dus daardoor duurde het even wat langer voordat er een berichtje kwam op de blog. Het was heel gezellig om weer met elkaar te zijn. Haar kat Jerry die bij ons is gebleven was helemaal blij toen ze haar zag en onze hond ging ''zingen'' voor haar en Jerry lag steeds bij haar .Zo mooi om te zien . We hadden haar an te voren gezegd je moet maar eens denken wat je graag wilt eten als je bij ons bent . En dat had ze dan ook gedaan dus zo heb ik een keer Sarmale , Gulasj, kip enz. gegeten . Ook ben ik een dagje met haar wezen winkelen en dat zijn gewoon leuke dingen om samen te doen , Moeder en dochter dingen . Met onze zoon ga ik soms mee naar de bouwmarkt en dat is toch anders :).Ook had ze haar schrift meegenomen waar we allerlei recepten voor haar ingeschreven hadden zodat ze die zelf kon maken en daar een paar andere bij geschreven . Het waren hele gezellige en drukke dagen met allerlei activiteiten.We zijn deze keer met Wizz air gevlogen van Boedapest naar Eindhoven en v.v. gewoon omdat dit makkelijk is en vooral een stuk sneller gaat dan met de auto. En vooral in de wintermaanden is dit comfortabeler reizen dan met sneeuw en allerlei gladheid. Ondertussen liep ik steeds weer er tegen aan dat er zoveel lekkere Roemeense recepten zijn en er eigenlijk geen goede vertaling is in het Nederlands of dat de recepten niet te vinden zijn in het Nederlands. En kookboeken zijn er alleen in het Roemeens.Daarom heb ik de knoop doorgehakt en ben ik een groep gestart op facebook Roemeense recepten in het Nederlands als je op het plaatje klikt op de blog dan kom je op de site. Heb je interesse om lid worden dan kan je je gewoon aanmelden,

1 opmerking:

  1. Wat leuk! Ik heb me aangemeld! Niet om Roemeense recepten te plaatsen ( ken ik niet) maar ik wil wel graag Roemeens koken!

    BeantwoordenVerwijderen